کد خبر 248595
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۲

عکاس نشریه «تایم» که در زمان اعدام چند نفر متهم به همکاری با ارتش سوریه، حضور داشته، تصاویر و روایتی دردناک را از این صحنه منتشر کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، در حالی که پیشتر تصاویر و فیلم‌های متعددی از قساوت و بی‌رحمی تروریست‌هایی که در سوریه می‌جنگند منتشر شده بود، برای یکی از معدود دفعات یک عکاس و روزنامه‌نگار حرفه‌ای از نزدیک تصاویری از یکی از جنایات این گروه‌ها ثبت کرده است.

به گفته عکاس نشریه «تایم» که این تصاویر را ثبت کرده، این عکس‌ها در تاریخ 31 اوت در روستای «کفرقان» در حومه حلب گرفته شده است. تروریست‌ها در این تاریخ دستکم چهار نفر را به ادعای همکاری با ارتش سوریه، سر می‌برند. عکاس نشریه تایم تصاویر آماده‌سازی تا لحظه بریدن سر یکی از این چهار نفر را که جوانی کم سن و سال به نظر می‌رسد، منتشر کرده است.

تایم نام این عکاس را به دلیل خطرات احتمالی که ممکن است برای وی در بازگشت مجدد به سوریه پیش آید، منتشر نکرده است. این عکاس روایتی را از این جنایت منتشر کرده و تایم هم نسخه ویرایش شده آن را روی سایت خود قرار داده است. روایت این عکاس از جنایت تروریست‌های سوری در زیر آمده است:

مرد را با چشم‌های بسته به میدان آوردند. من هم پشت سر هم یکی بعد از دیگری شروع به عکس گرفتن کردم. این چهارمین اعدامی بود که آنروز از آن عکس می‌گرفتم. احساس وحشت می‌کردم؛ چند بار نزدیک بود بالا بیاورم. اما این بار هم مثل سه اعدام قبلی که همه آن‌ها در اطراف حلب انجام شده بود، هر طور بود خودم را کنترل کردم، چراکه می‌دانستم به عنوان یک خبرنگار وظیفه دارم این صحنه‌ها را ثبت کنم.

هشدار:
از مخاطبان محترم زير 18 سال يا افرادي که ناراحتي روحي يا بيماري قلبي دارند،
مؤکداً خواسته مي‌شود از دیدن تصاویر زیر خودداری کنند.

-

-
-
-
-
-
-
-
-
-
+(18)

جمعیت شروع کردند به هلهله و تشویق کردن. همه خوشحال بودند و من هم می‌دانستم که اگر دخالت کنم مرا کنار می‌کشند و به کارشان ادامه می‌دهند. می‌دانستم که کاری نمی‌توانم بکنم و حتی ممکن است خودم را به خطر بیاندازم.

اوج بی‌رحمی را شاهد بودم: با یک انسان طوری رفتار می‌شد که هیچ‌وقت نباید با هیچ‌کس چنین برخوردی صورت گیرد. انگار جنگ دو سال و نیمه نوع‌دوستی و مروت مردم را هم کم کرده. آدم‌هایی که آن روز آنجا بودند، هیچ کنترلی روی احساساتشان، خواسته‌هایشان و خشمشان نداشتند. امکان نداشت بشود جلوی آن‌ها را گرفت.

سن قربانی را نمی‌دانم، اما او جوان بود. به زور او را روی زانو نشاندند. شورشی‌ها دورش حلقه زدند و از روی برگه‌ای جرایمش را خواندند. مرد جوان در حالی که دست‌هایش را بسته بودند، روی زمین زانو زده بود. انگار صورتش (از وحشت) منجمد شده بود.

دو نفر از شورشی‌ها در گوشش چیزی نجوا می‌کردند و او هم با لحنی معصومانه و غمگین پاسخ‌هایی می‌داد. چون عرب‌زبان نیستم، نمی‌فهمیدم چه می‌گوید.

لحظه‌ اعدام، شورشی‌ها گلویش را گرفتند و او شروع کرد به دست و پا زدن. سه، چهار نفر از شورشی‌ها او را نگه داشته بودند. مرد تلاش می‌کرد با دست از گلویش که هنوز سالم بود محافظت کند. می‌خواست مقاومت کند، اما زور آن‌ها بیشتر بود و گلویش را بریدند. آخر سر هم سر بریده شده‌‌اش را بالا آوردند. جمعیت تفنگ‌هایشان را در هوا می‌چرخاندند و هلهله می‌کردند. همه از اینکه اعدام انجام شده، خوشحال بودند.

 




آن صحنه، آن لحظه مثل صحنه‌هایی بود که در کتاب‌های تاریخ در مورد قرون وسطی خوانده بودیم. جنگ در سوریه به جایی رسیده که یک نفر به طرز بی‌رحمانه‌ای جلوی چشم صدها نفر به قتل می‌رسد و همه آن‌ها هم از دیدن این منظره لذت می‌برند.

به عنوان یک انسان، امیدوارم دیگر هیچ‌وقت چیزی را که آنروز دیدم، نبینم. اما به عنوان یک روزنامه‌نگار، یک دوربین دارم و یک مسئولیت. من مسئولیت دارم که آنچیزی را که آنروز دیدم، به اشتراک بگذارم. به همین خاطر هم هست که این بیانیه را صادر کردم و این عکس‌ها را گرفتم. به زودی این فصل را هم پشت سر می‌گذارم و سعی می‌کنم که دیگر هیچ‌وقت آن را به یاد نیاورم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    خدا لعنتشان کنه و عذابی مثل شمر و یزید نصیبشون کنه. امان از دل زینب...
  • ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    و بزودی ستمکاران خواهند دانست که بازگشتشان به کجاست.(قرآن کريم)
  • رحمانی ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    ای خدا تا کی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • م ص ر ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    آهای خبرنگار همراه با این همه مسئولیت!! این عکسها را به مسئولین و روسای کشورت نشان بده و بگو دیگر چه صحنه هایی را دیده ای، برایشان تعریف کن از این وحشی گریها و این پست فطرتی ها که نام حیوانیت را هم دچار فیگور تهوع میکند چه رسد به انسانیت که حیوانیت از روی غریزه و نیاز به بقاء می درد ولی این موجودات دوپا از روی قصاوت و شیطانیت... به دولتمردانت بگو که چه کسانی را تسلیح و تقویت می کنند و مالیات مردمت را خرج چه جانورانی می کنند... بگو که اینقدر با کت و شلوار اتوکشیده و کراوات فیگور تمدن و فریب نگیرند که تمام این سربریدنها و کشتارها و تجاوزها به پای آنان هم نوشته خواهد شد و تاریخ فراموش نخواهد کرد...
  • ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    بعد می گن .....ها عقب افتاده و وحشی نیستند.
  • ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    وهابيت كثيف
  • قلی زاده ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    الهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد. الهم العن معاویه و یزید ابن معاویه . الهم العن ابا سفیان . الهم العن شمرا
  • سرباز امام خامنه ای ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    به خدا دیگه دلم شده عینهو یه غده سرطانی از دست این حرومزادها اللهم عجل الولیک الفرج
  • ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    حالا آدم می فهمه رسول اکرم (ص) فرمودند هیچ پیامبری مانند من اذیت نشد یعنی چی. این جماعت وهابی زبون نفهم عقب افتاده دارن تو قرن ۲۱ با این همه پیشرفت زندگی می کنند و این قدر جاهلند. حالا شما فکرش رو بکن ببین اون زمان که اصلا اسمش دوران جاهلیت بوده پیامبر رو چقدر اذیت شده. اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • سینا حاجی خانی ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    آیا وهابیت جنایت علیه بشریت نمیکنه؟ چرا حقوق بشریون داخل و خارج کشور خفه خون گرفتن؟ چرا گفتگوی تمدن های داخل و خارج کشور خفه خون گرفتن؟ آیا یک کلیپ از ارتش سوریه هست که از این کارا بکنه؟ چرا تو ایران مساله قرآنی قصاص و میزان ارث مرد و زن رو تو هوا میزنن ولی مساله کشتار وهابیون رو تو سوریه محکوم نمیکنن؟ چرا گیر دادن به تسلیحات ندیده و اثبات نشدۀ شیمیایی دولت ولی این جنایت های آشکار رو ندیده میگیرن و حتی حمایت میکنن؟ اگه آمریکا و اتحادیه اروپا به دنبال حل مساله سوریه بودند این همه انرژی که واسه جنگ افروزی تو سوریه گذاشتن رو روی صلح و آشتی تو سوریه میذاشتن الان قضیه سوریه فیصله پیدا کرده بود خدا لعنت کنه بنیانگذاران و مبلغان و حامیان وهابیت رو خدا یه تحرکی به شیعیان ایران و جهان بده حداقل بتونن یه کاری کنن خدا به ما رحم کنه یه وقت فردای قیامت پامون گیر نباشه تو کوتاهی کردن در مورد مساله سوریه
  • اسمال ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    یا امام حسین !!
  • رسول ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    اقعا نميدونم چي بگم از اين همه پس فطرتي خداشكرت كشور ما تو امنيت كامله پروردگارا به همه خوبانت قسمت ميدم رهبري،سپاه ، ارتش ، اطلاعات و همه زحمت كشايي كه باعث امنيت واستقلال اين كشور هستند كه شب راحت سر زمين ميزاريم و هر روز صبح بدون ترس از بمب گذاري و... ميريم سركارمون رو حفظ كن خدايا بدون هميشه بياد منجيتيم اگه گناهي ميكنيم تو ببخش ولي خودت عذذابمون بده نزار زير دست همچين پست فطرتايي عذاب بكشيم
  • ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    خدا لعنت كنه اينا رو
  • ستاری ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد
  • ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    همه اين داستانها براي اينه كه ما مسلمانها را بد نشان بدهند.اين مورد از 50-60 سال پيش در فيلمها و كارتونها شروع كردن .و امروز بصورت علني چندتا رو علم كردن كه اجرا كنند و به قول معروف به نقطه اوج رسوندن.حالا مرحله بعدي چيه نميدونم.يا ميخواهن چكار بكنن نميدونم.در كل برنامه هست.آخراي سناريو هست.
  • بسيجي ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    از كشتارهاي سال 67 عكسي نداريد؟
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    خدایا ممنون که جهنم رو آفریدی. عدالتت رو شکر که امثال این جماعت پست تر از شیطان رو در اون قرار خواهی داد.
  • ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    خوب گفتی. این کارهای ژورنالیستی ارزشی نداره. با پار تا عکس نمیشه چیزی رو ثابت کرد. هر عملی باید دقیق بررسی و تحلیل بشه.
  • ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    من اگه جای دبیر کل سازمان ملل بودم به خدا میگفتم شیمیایی کردن این تروریست ها واجب وجایز هست
  • صرفا جهت اطلاع ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    یا مهدی فاطمه زودتر بیا لطفا و خواهشا منتشر کنید!
  • ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    بای ذنب قتلت
  • ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    باید هم ناراحت بشید شنیدم دوستان منافقتان توی سوریه با وهابی ها همکاری نزدیک دارن اشرف که دیگه راهشون نمیدن مجبورن یا تو عراق بمگذاری کنن یا مردم سوریه را بکشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس